İzmir’de muharrem ayı aşureyle taçlandı

tarafından
1
İzmir’de muharrem ayı aşureyle taçlandı

İzmir Büyükşehir Belediyesi, muharrem ayının birlik, kardeşlik, sevgi ve hoşgörü ruhunu yaşatmak amacıyla bu yıl da geleneksel aşure dağıtımını gerçekleştirdi. Kentin dört farklı noktasında yaklaşık 11 bin kişiye ikram edilen aşureler, hem lezzeti hem de ay yıldızlı Türk bayrağı motifli sunumuyla büyük beğeni topladı.

Birlik, beraberlik, paylaşma ve dayanışmanın simgesi olan muharrem ayında düzenlenen etkinlik kapsamında İzmir Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığı tarafından Konak Meydanı, Buca Şirinyer Meydanı, Karşıyaka Vapur İskelesi ve Bornova Metro İstasyonu çıkışında vatandaşlara aşure ikram edildi. Toplam 10 bin 500 kişiye ulaşan dağıtıma İzmir Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanı Ela Hızlı, Sosyal Hizmetler ve Yardımlar Şube Müdürü Sultan Tut ile İzmir Büyükşehir Belediyesi Eşrefpaşa Hastanesi Başhekimi Doç. Dr. Başak Bayram da katıldı.

Ücretsiz ulaşım, rengarenk aşure
İzmir Büyükşehir Belediyesi aşçılarının rengarenk meyve ve kuru yemişlerle süsledikleri aşureler yurttaşlara servis edildi. Aşure kazanlarında oluşturulan ay yıldızlı Türk bayrağı görüntüsü geleneksel tatlıya estetik kattı. İzmirliler etkinlikten duydukları memnuniyeti dile getirdi. Ayrıca ihtiyaç sahibi hanelerin yaşadığı bazı mahallelerdeki vatandaşlar için otobüslerle ücretsiz ulaşım hizmeti sağlandı. 

“Canla başla çalışıyoruz”
Aşevi Şube Müdürlüğü Mutfak Sorumlusu Gonca Erdem, muharrem ayı boyunca yürütülen çalışmalara ilişkin şu bilgileri verdi: “İzmir Büyükşehir Belediyesi Aşevi Şube Müdürlüğü olarak her yıl olduğu gibi bu yıl da muharrem ayında Alevi kültür dernekleri, cemevleri ve diğer derneklerin talepleri doğrultusunda oruç açma yemekleri hazırlıyoruz. Bu yıl 16-27 Haziran tarihleri arasında 6 bin 190 kişiye toplam 24 bin 460 öğün yemek ulaştırmayı hedefliyoruz. Muharrem ayının hoşgörü ve dayanışma simgesi olan aşure dağıtımımızı da gerçekleştiriyoruz. Üretimlerimiz gıda mühendislerinin denetiminde, tüm hijyen kurallarına uygun şekilde yapılıyor. Halkımızın güvenle tüketebilmesi için canla başla çalışıyoruz.”

“Gece vardiyasına kaldık”
Aşevi Şube Müdürlüğü Mutfak Sorumlusu Hüseyin Sönmez ise, “15 çalışma arkadaşımla gece vardiyasında görev alarak yaklaşık 11 bin kişilik aşure hazırladık. Tüm vatandaşlarımıza afiyet olsun. Muharrem ayının birlik ve bereket getirmesini diliyorum” dedi.

“Şölen gibi etkinlik”
Etkinliğe katılan Gülseren Akan, “İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne çok teşekkür ediyoruz. Çok anlamlı ve güzel bir etkinlik. Aşuremizi büyük bir keyifle yedik. İnsanların bir araya geldiği, paylaşmanın yaşandığı adeta şölen havasında bir organizasyon oldu. Bu etkinliklerin devamını diliyoruz” ifadelerini kullandı.

“Memnunuz”
Zelal Can Akkuş ise hem aşure ikramı hem de ücretsiz ulaşım hizmeti için teşekkür ederek, “Başkanımız araç gönderdi, çok teşekkür ediyoruz. Aşure de çok güzeldi. Aşçılarımızın emeğine sağlık. Özellikle yaşlılara, çocuklara ve kadınlara yönelik hizmetlerden çok memnunuz” diye konuştu. Naciye Doğan da, “İzmir’imizi çok seviyoruz. Çok güzel bir etkinlik olmuş. Allah kabul etsin. Emeği geçen herkese teşekkür ediyoruz” dedi.

 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı